Penjenayah Masuk Neraka

Seorang penjenayah yang selama hidupnya banyak merompak, membunuh dan memperkosa sesudah mati dihukum masuk neraka. Namun malaikat penjaga masih berbaik hati kepadanya untuk memilih di mana penderaan sesuai dengan keinginan penjenayah tersebut.

Maka penjenayah tersebut dibawa berkeliling oleh si Malaikat untuk melihat-lihat. Penjenayah dibawa masuk ke dalam bilik penyiksaan pertama, iaitu tempat dimana si terhukum badannya terbakar di dalam api yang amat panas. Mereka menjerit kesakitan dan kepanasan tetapi mereka terus hidup dalam seksaan dan tubuhnya tidak hangus terbakar. Penjenayah ngeri dan tidak mahu tinggal disitu.

Di dalam bilik kedua dapat dilihat penduduknya diseksa dan dipotong-potong tubuh dan lidahnya, mereka menjerit-jerit kesakitan, namun tidak mati jadi ia kekal kesakitan. Si penjenayah pun jiper dan tak mahu tinggal disitu.

Di dalam bilik yang ketiga, di dalam bilik ada kolam besar yang berisi air nanah dan air tahi beserta segala jenis kotoran yang lain. Penduduknya tampak sedang berendam setinggi leher. Wah .... fikir si penjenayah boleh juga tempat ini, emang ia berbau tak tertahankan, tapi masih mendingan kerana tak terseksa dan kesakitan. maka ia mendekat kepada malaikat pengawas dan mengisytiharkan ia memilih tempat itu sebagai tempat penyiksaannya.

Lalu sertailah si penjenayah dengan terhukum yang lain, ikut berendam di dalam kolam. Tiba-tiba kira satu minit kemudian terdengar loceng dan pekikan pengawas:

"OK... waktu rehat sudah selesai..., kini kalian semua harus menyelam lagi satu jam...."

Tau rasa si mantan penjenayah...

Sent by: e-lawak posted on 03 August 2013