Kematian yang Tragis

Pada satu hari, ada tiga orang beratur untuk masuk ke syurga. Nampaknya hari itu sedang lagi ramai orang beratur, seperti orang beratur karcis pawagam aja (apalagi ngantri nonton Mission Imposibble). Tersangat ramainya, Malaikat terpaksa berkata kepada orang ramai bahawa ia hanya membenarkan satu orang yang mengalami kematian yang sangat tragis!

Orang yg pertama memulakan ceritanya:
"Begini ... saya mengesyaki isteri saya ada main dengan lelaki lain, saya putuskan untuk pulang lebih awal hari itu ke apartmen saya yg ada di tingkat 25 dan seperti yang saya duga, nampaknya ada yang tidak beres saat itu. Mulailah saya berkeliling mencari si lelaki. akhirnya saya dapati lelaki sedang bergelantungan di balkoni saya. saya marah dan memukul jari jari sang hidung belang. saya ambil palu dan pukulkan ke tangan dia, akhirnya dia jatuh. ternyata dia bernasib baik, dia jatuh di rumput yang lebat dan selamat. saya tidak boleh tahan lagi, saya ambil peti sejuk dan lempar barang itu tepat di atas badan si lelaki. sesudah itu saya terkena serangan jantung dan mati."

"Emm... hari yang sial rupanya..." angguk Malaikat dan membolehkan orang itu masuk.

Orang kedua pun siap dengan ceritanya:

"Hari ini hari yang sangat aneh buat saya... saya tinggal di tingkat 26 dan latihan pagi setiap harinya. Yah, hari itu, entah bagaimana, saya ini tergelincir dan jatuh dari apartmen saya. Tapi syukurlah, saya ini berjaya menggengam di balkoni yang tingkat 25 . untunglah selamat, tiba tiba ada seseorang itu muncul dan saya fikir saya akan diselamatkan, tetapi ini orang malah memukuli jari jari saya dan parahnya lagi ia mengambil palu dan menghancurkan jari jari saya .. kontan saya tidak tahan dan jatuh. Mujurlah saya ini masih selamat kerana saya jatuh di rerumputan lebat.. belum saya ini sempat mengambil nafas, ada benda putih yang besar melayang di atas saya dan.. emm.. saya tiba tiba ada di sini... begitulah..."

"Mati yang tragis ... oke .. kamu boleh masuk!" kata Malaikat.

Berlanjut ke orang ketiga .. Malaikat pun bertanya kepadanya, "Apakah kematian kamu cukup tragis?"

Orang yang ketiga memulakan ceritanya: "Begini, bayangkan ini, saya meringkuk... kedinginan... di peti ais... dan telanjang... dan..."

Sent by: e-lawak posted on 05 August 2013