Menyembur Perfume Mahal

Ada sorang mamat tu masuk ke dalam lif untuk naik ke tingkat lapan sebuah bangunan. Sampai tingkat satu, tetiba je masuk sorang awek cun lagi bergaya lalu menyembur perfume ke tubuhnya.

"Ini perfume mahal tau..jenama Beverly Hills, RM400 sebotol," katanya angkuh. Bengang giler mamat tu.

Sampai tingkat tiga, masuk lak sorang mak datin juga menyembur perfume ke tubuhnya.

"Perfume Vecinza dari Itali, RM1000 sebotol tau," kat mak datin tu lagi angkuh berbanding awek cun tadi. Lagilar menyampah giler mamat tu.

Sampai je tingkat lapan, pintu lif pun terbuka dan mamat tu sedia lar nak keluar dari lif.

"Proott!!"

Sebelum keluar mamat tu sempat mengeluarkan "gas aslinya" dalam lif tu.

"Telur rebus kedai mamak. Tak mahal, lima puluh sen sebiji jer..," kata mamat tu selamba lalu berjalan meninggalkan kedua pompuan kerek yang mula termuntah dalam lif.

Sent by: e-lawak posted on 19 April 2014

Jangan Dilakukan Ketika Memandu

  1. Tidur dengan nyenyak.
  2. Membebel tak sudah-sudah.
  3. Menyumpah-nyumpah trafik light dan polis trafik.
  4. Menghidupkan lampu isyarat tak tentu hala.
  5. Membunyikan hon sesuka hati.
  6. Menelefon kekasih masing-masing sampai terlentuk-lentuk.
  7. Buka cermin tingkap dan meludah sesuka hati.
  8. Menunjukkan penumbuk kepada pemandu lain.
  9. Melanggar tiang lampu isyarat.
  10. Masuk ke lorong bertentangan.
  11. Menjerit-jerit tak tentu hala.
  12. Menukar seluar.
  13. Mandi sambil berkemban.
  14. Menggosok gigi dengan air enjin.
  15. Meminjam telefon bimbit pemandu lain.
  16. Mengurat pemandu lain dan pejalan kaki.
  17. Makan sirih.
  18. Memesan teh tarik di gerai tepi jalan.
  19. Duduk di tempat duduk penumpang.
  20. Menari-nari terutama bila dengar lagu Hindustan.
  21. Mengorek-ngorek lubang hidung dengan tombol gear.
  22. Membaiki komputer yang rosak hardisknya.
  23. Menelefon boss anda dan menyatakan anda menyampah dengannya.

Sent by: e-lawak posted on 19 April 2014

Pertama Kali Dibedah

Di dalam sebuah bilik bedah seorang pesakit begitu takut dan berkata kepada doktor,

"Doktor, saya sangat takut sekali untuk menghadapi pembedahan ini. Ini pertama kali saya dibedah."

Jawab doktor,

"Saya cukup faham dengan perasaan anda dan begitu mengerti kegugupan anda sekarang kerana saya juga baru pertama kali membedah pesakit."

Sent by: e-lawak posted on 18 April 2014